31/5/09

L'AVORTAMENT

Quan hem de parlar de l’avortament la primera paraula que surt és “ufff...” perquè, malgrat que el principi moral que hi apliquem és molt senzill “el respecte de la vida humana des de la concepció fins a la mort”, la seva aplicació és molt complicada.
1er.- Com diu el document Totius Optatam del CV II la teologia moral ha de tenir una exposició científica amb rigor, que vol dir una argumentació feta no per principi d’autoritat. El diàleg ha de fer-se amb conceptes i paraules d’altres ciències, humanes i mèdiques. Amb aquestes idees ha de desenvolupar-se la teologia moral en tots els temes i també amb la reflexió sobre l’avortament.
2n.- El subjecte de l’acte moral, en aquest cas l’avortament, és la dona embarassada. El judici sobre aquest acte moral és també molt complex per les situacions personals, familiars, socials, laborals i mèdiques, que moltes vegades fan que aquest judici sigui molt complicat.
3er.- Seria magnífic que l’avortament no existís, com la violència de gènere o la prostitució, però són realitats que no les podem amagar i hem de fer quelcom. S’ha demostrat que les legislacions punitives no serveixen per a res; com hem vist amb la violència de gènere.
4rt.- Per aconseguir que no existeixi l’avortament hem de buscar les seves causes i treballar en elles. Però això és llarg i difícil, a més a més no dona vots electorals.
5è.- La legislació que fa l’estat sobre l’avortament busca només quedar bé i guanyar vots, d’aquesta manera el problema no quedarà solucionat.
Davant aquesta situació els cristians el que hem de fer abans d’entrar a la valoració i diàleg sobre aquest tema és tenir la informació més àmplia possible, valorant totes les opinions a favor i en contra. És per això que us aconsellem la lectura dels treballs que sobre l’avortament han estat publicats al número del mes de maig del la revista FOC NOU que trobareu a www.focnou.com. Feu-ho i manifesteu després les vostres opinions.
LLorenç Casanova