Diumenge I Quaresma
Gn
9,8-15
El text denuncia el pecat de la
humanitat, que s’ha apartat de la voluntat de Déu i s’ha endinsat cap a la
violència. Això obliga Déu a intervenir amb un diluvi, per esborrar la seva
primera obra, però ... no pot pas eliminar
tota la humanitat, i demana a Noé i els seus que construeixin una arca i es
salvin.
Mc1,12-15
“L’Esperit
empenyé Jesús cap el desert ...”, on va ser temptat. Però Marc no concreta en
què, encara que, al llarg del seu evangeli es posen de manifest les vegades
que, en el seu camí, li cal fer una tria per mantenir-se fidel al Pare. Es
troba “entre les feres” que ataquen la imaginació, i “els àngels” que el Pare
envia per confortar-lo. El poble esperava un Messies poderós, però no era pas
aquesta la seva missió, i és per això que, després d’un acte prodigiós, deia
sempre que no ho diguessin a ningú, intentant evitar falses interpretacions del
seu ministeri.
40
és un nombre simbòlic, que vol dir un temps de preparació i, també, tota una
vida. Amb els 40 dies temptat al desert, se’ns vol dir que Jesús va ser temptat
durant tota la seva vida.
Joan
és tancat a la presó; la introducció a l’anunci del evangeli ja s’ha acabat, i
Jesús comença a predicar a Galilea, “s’ha complert el temps” ... el temps que
precedeix l’establiment del regne de Déu anunciat pels profetes, i s’apropa en
la persona de Jesús, que proclama “... convertiu-vos i creieu en la bona nova”.
És el projecte que Déu vol establir en el món.
Joan i Roser
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada